- för 1 dag sedan
- 3 min läsning
Jag kom tillbaka till Sverige på eftermiddagen under midsommarafton. Från flygplatsen gick det förvånansvärt smidigt att ta sig till huset, och där var Mats syster med familj fortfarande kvar. De hade firat dagen tillsammans på hembygdsgården. Andra året i rad nu, så det börjar bli något av en tradition. Jag var inte direkt ledsen över att avsluta dagen med sill, potatis och jordgubbstårta! Resten av helgen gick ytterst lugnt till. Blommorna som jag kämpat med hela vintern har precis börjat slå ut: vallmo, zinnia, ringblommor, pioner och blåklint. Det har varit så mysigt att bara strosa runt i trädgården och titta på dem.
I morse åkte Mats till Almedalen och är borta till fredag. Jag är med andra ord ensam med djuren, men det gör ingenting för jag har saknat dem. Imorgon ska jag dock åka in till Stockholm och gå ut med Michaela och Diana. De jobbar också på Försvarshögskolan men på språkavdelningen. Major får följa med såklart. Det är så otroligt enkelt att ha hund i Stockholm, de är välkomna nästan överallt (de små, åtminstone).








































































